Avui hem portat a terme l'última activitat relacionada amb aquest blog. El que ens hem dedicat a fer ha sigut perfeccionar la nostra rúbrica avaluativa, penjar-la al blog i valorar les activitats de dos grups. En general hem pogut concloure que les activitats són competencials i que realment durant aquest semestre hem pogut aprendre com crear activitats significatives per als nostres alumnes.
Ens ha agradat molt fer aquest blog ja que hem après com fer-ne un, la gran utilitat que representa i, sobretot, també ens ha servit per conèixer característiques que desconeixíem sobre els temes dels nostres companys.
El títol de les activitats s'adequa al contingut d'aquestes però és molt general i no sintetitza l'objectiu del que s'ha de dur a terme. Tot i així l'enunciat de cada activitat està ben desenvolupat i inclou una breu introducció per contextualitzar l'activitat.
ResponEliminaA l'activitat 1 no s'expliquen les activitats que es durien a terme només el resultat final que és el vídeo. Tot i que es tenen en compte les habilitats de les ciències socials.
De l'activitat 2 en destaquem el seu plantejament a partir d'una problemàtica, a través d'un article. Hi manquen preguntes, tot i això pensem que les preguntes que hi apareixen són adequades i fan reflexionar a l'alumnat.
De l'activitat 3 també en destaquem el seu plantejament. Els alumnes han de trobar solucions per a combatre la problemàtica de la sequera a l'Estany de Banyoles. Per tant, l'activitat s'adequa a un dels objectius didàctics de les ciències socials (reflexionar i buscar millores/solucions).
Les activitats es plantegen a partir de diferents metodologies com ara el treball col•laboratiu o l'ABP (Aprenentatge Basat en Problemes). En general, les activitats són motivadores, es tenen en compte les habilitats de les ciències socials (continguts procedimentals), apliquen els coneixements a la realitat però no es treballen gaire els valors (continguts actitudinals).
En general, la presentació d'aquestes activitats és estructurada i clara, però s'hi observen algunes faltes d'ortografia.
Les millores que proposem serien:
Activitat 1:
-L'activitat de la que s'ha de fer el vídeo creiem que hauria de ser més concreta i estar explicada.
-No s'hauria deixar als alumnes lliures i que aquests la realitzin sols sense cap mena de supervisió, en el cas que sigui una activitat plantejada per a nens de Primària.
Activitat 2:
-Proposem més preguntes de caire reflexiu. Per exemple: Són conscients els habitants que van dur a terme aquest acte que perjudicarien tan a la fauna de l'Estany de Banyoles?
Activitat 3:
-Creiem que no és necessària cap millora.
Nota: 7
Ivet Gabino, Dúnia Gonyalons, Ingrid Grabulosa i Anna Guixeras