dijous, 28 de gener del 2016

AVALUEM LES ACTIVITATS DEL BLOG

Avui hem portat a terme l'última activitat relacionada amb aquest blog. El que ens hem dedicat a fer ha sigut perfeccionar la nostra rúbrica avaluativa, penjar-la al blog i valorar les activitats de dos grups. En general hem pogut concloure que les activitats són competencials i que realment durant aquest semestre hem pogut aprendre com crear activitats significatives per als nostres alumnes.

Ens ha agradat molt fer aquest blog ja que hem après com fer-ne un, la gran utilitat que representa i, sobretot, també ens ha servit per conèixer característiques que desconeixíem sobre els temes dels nostres companys.

1 comentari:

  1. El títol de les activitats s'adequa al contingut d'aquestes però és molt general i no sintetitza l'objectiu del que s'ha de dur a terme. Tot i així l'enunciat de cada activitat està ben desenvolupat i inclou una breu introducció per contextualitzar l'activitat.
    A l'activitat 1 no s'expliquen les activitats que es durien a terme només el resultat final que és el vídeo. Tot i que es tenen en compte les habilitats de les ciències socials.
    De l'activitat 2 en destaquem el seu plantejament a partir d'una problemàtica, a través d'un article. Hi manquen preguntes, tot i això pensem que les preguntes que hi apareixen són adequades i fan reflexionar a l'alumnat.
    De l'activitat 3 també en destaquem el seu plantejament. Els alumnes han de trobar solucions per a combatre la problemàtica de la sequera a l'Estany de Banyoles. Per tant, l'activitat s'adequa a un dels objectius didàctics de les ciències socials (reflexionar i buscar millores/solucions).
    Les activitats es plantegen a partir de diferents metodologies com ara el treball col•laboratiu o l'ABP (Aprenentatge Basat en Problemes). En general, les activitats són motivadores, es tenen en compte les habilitats de les ciències socials (continguts procedimentals), apliquen els coneixements a la realitat però no es treballen gaire els valors (continguts actitudinals).
    En general, la presentació d'aquestes activitats és estructurada i clara, però s'hi observen algunes faltes d'ortografia.
    Les millores que proposem serien:
    Activitat 1:
    -L'activitat de la que s'ha de fer el vídeo creiem que hauria de ser més concreta i estar explicada.
    -No s'hauria deixar als alumnes lliures i que aquests la realitzin sols sense cap mena de supervisió, en el cas que sigui una activitat plantejada per a nens de Primària.
    Activitat 2:
    -Proposem més preguntes de caire reflexiu. Per exemple: Són conscients els habitants que van dur a terme aquest acte que perjudicarien tan a la fauna de l'Estany de Banyoles?
    Activitat 3:
    -Creiem que no és necessària cap millora.

    Nota: 7
    Ivet Gabino, Dúnia Gonyalons, Ingrid Grabulosa i Anna Guixeras

    ResponElimina